in

Man blind nadat hij douchte met contactlenzen in.

Een amateurvoetballer is gedeeltelijk blind omwille van een parasiet die zich in zijn rechteroog nestelde nadat hij gedoucht had met contactlenzen in.

Nick Humphreys (29) uit Shropshire in Engeland had geen idee dat het gevaarlijk was om met contactlenzen te douchen en deed het regelmatig.

In januari 2018 merkte hij een pijnlijk krasje op zijn oog op, dat hij behandelde met oogdruppeltjes. Een oogarts testte hem op een infectie. De resultaten waren positief voor acanthamoeba keratitis, een infectie van een klein organisme in water dat in staat is om zich door een klein sneetje in het oog te nestelen. Die kleine krasjes worden vaak veroorzaakt door het dragen van contactlenzen.

Lees ook!
Vlaamse Thomas (7) doet spannende vondst met metaaldetector van amper 40 euro

In maart 2018 verloor Humphreys tijdens het rijden plotseling zijn zicht en sindsdien is het niet meer teruggekomen.

De situatie heeft een zware impact op de mentale gezondheid van Humphreys, want hij heeft het moeilijk om zich bij zijn beperkt zicht neer te leggen. Hij werd al twee keer geopereerd aan zijn oog. Een operatie was om de parasiet te verwijderen en nu wacht hij op een hoornvliestransplantatie.

Lees ook!
Temptation-Rosanna deelt foto van na operatie nose job - Heftig!

Humphreys verklaarde:
“Als ik geweten had dat het gevaarlijk was om contactlenzen te dragen in de douche, zou ik ze nooit ingehouden hebben. Nadat ik de infectie kreeg, ging ik van om de twee dagen naar de sportschool en drie keer voetballen per week, naar zes maanden niet meer kunnen buitenkomen en de wil om te leven verliezen.”

Nu werkt hij samen met de liefdadigheidsinstelling Fight for Sight om mensen bewust te maken van de gevaren van het dragen van contactlenzen tijdens het douchen of zwemmen.

2-jarige luidt overwinningsbel nadat ze gevecht tegen zeldzame kanker wint.

Temptation VIPS-verleider Max verklapt: ‘Er gaat er iets gigantisch gebeuren’.